Deutschland?

Idag träffade jag Anna i stan. Åt lunch på ett jättemysigt ställe vid västra hamngatan som vad jag förstod vad relativt nytt, god mat också. Passade även på att kolla efter ett par byxor, men som vanligt finns det inga som passar. Bra i midjan men stora som fan i röven/benen eller tvärt om. Kollade också efter en mössa, men hittade ingen sådan heller, förutom en ganska fin grå på H&M. Men som sagt, jag köpte den aldrig.

Någonting som vi konstigt nog alltid råkar ut för när vi är i stan är män, oftast utländska, som på något sätt försöker att få kontakt med oss. Självklart hände det idag igen, då en snubbe, 30 +? kommer fram och presenterar sig. Jag vet inte hur jag ska tolka dessa situationer, är det så att vi drar åt oss? No! Det är inget speciellt kul då hälften ser nerknarkade ut och resten klädda i jeansjacka och snortajta byxor, dessutom då dem är 15 år äldre. Vidrigt. Förstår inte hur detta går ihop. Men i vilket fall var det en mycket trevlig dag. Solen visade sig, trots att jag ogillar väderomväxlingar då man inte vet om man ska frysa ihjäl eller svettas till döds. Men inget går upp mot en solig höstdag, så ja.. det får gärna bli lite kyligare så man kan ta på sig halsduk o dylikt, mysigt.

Idag fick jag min lön också, känns jävligt bra. Nästan för bra då jag och Anna fick en väldigt spontan idé om att dra till Berlin över helgen. Hade visst varit någonting..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hhaha jag vet. Man kan inte få en endaste fri dag på stan från främmande männsikor.

2008-08-26 @ 20:01:33
URL: http://iday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0