The Dark Knight

Idag var jag på bio och såg The Dark Knight. Och innan jag delar med mig av mina tankar om den måste jag påpeka någonting som jag konstigt nog alltid blir drabbad av när jag går på bio. Folk som beter sig som fem år, folk som inte förstår innerbörden av "att visa hänsyn"- dem finns då alltid där. Jag tycker det är självklart att man kommer i tid och inte tio minuter sent efter det att filmen har börjat.  Det blir offtast att man missar en del pågrund av dessa nissar som även tar sig fem minuter till för att hitta sina plaster i mörkret. Att hålla käft är även det en självklarhet. Okej, man drar ner för andra &  vissa personer finner detta tillfredställande, men hur fan kan man betala 100 spänn för en film som man bara tjatar bort? Inte nog med att dem har brist på respekt, hur kan man vara så dum? Jag förstår inte.

Men iaf, filmen. Ja, det va verkligen sjukt bra. Vanligtvis brukar jag inte gilla filmer utav den gengren, men detta var alltså ett undantag. Efter att ha hört mycket om Heath Ledgers insats som Jokern förväntade jag mig inget annat en att han skulle vara bra. Att han skulle vara sådär fenomenal var dock lite av en överraskning även om jag länge gillat honom som skåderspelare. Sådana småsaker som han använder sig av, kroppsspråket, attityd osv  gör att det känns äkta. Till skillnad från många andra gör han något unikt,  om ni förstår vad jag menar. Jag har fortfarande inte riktigt fattat det här med att han faktiskt är borta. Känns sjukt, otroligt tragiskt...

Christian Bale är lika bra som snygg, alltså sjukt bra. Någonting som jag dock alltid ogillat med sådana här filmer är  specialeffekter och dylikt, som ofta är väldigt dåligt gjorda enligt mig själv. Tvärtom, så tyckte jag faktiskt att denna filmen visade att det finns dem som lyckas göra det på ett mycket bättre sätt. Så, nu låter jag förmodligen som en liten filmnörd. Antagligen för att jag kanske är det också, men jag gillar den verkligen,Batman. Jävligt bra film för den som funderar på att se någon såsmåningom och inte har sett den. Ettan är nästan lika bra, så passa på att se den med.


Kommentarer
Postat av: Karin

Ja den är jätte bra:) Såg den i förra veckan med en vän och håller med om de du skrivit om Heath Ledgers rollprestation:)Det som jag också tyckte om med filmen var att den var oförutsägbar:)

2008-08-11 @ 20:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0