Det här med att fota

Som de flesta vet är foto ett intresse som faller mig i smaken. Dock gör jag det inte speciellt ofta även om jag ganska nyligen köpt en ny kamera. Det blir oftast att jag spontant tar med den, tar några kort och sen blir det inte mycket mer med det. Detta resulterar oftast i att det blir sjukt tråkiga bilder som inte säger ett skit. Jag vill gå ut på stan och plocka ut lite folk som jag gillar, ha dem som modeller och göra massa fint. Klä dem, få dem att se ut som jag vill osv, till en passande miljö, ja ni fattar. Jag vill tex åka till England och förhoppningsvis hamna i någon sk "Billy Elliot miljö", ja.. väldigt fint, sen har jag även massa andra idéer. Vad jag menar är att jag egentligen inte gör någonting av mitt intresse egentligen. Jag har så sjukt många idéer, men ja.. ibland är det väl det här spontana lättare helt enkelt.

Med tanke på ämnet lade jag märke till dessa bilder från Lovisa Burfitt. Sjukt snygga.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Spontana bilder kan oxå vara jävligt roliga och intressanta. Då är det verkligen en äkta situation man fotogrfarar....Eller hur man ska säga.

2008-08-21 @ 11:32:29
URL: http://iday.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja.. absolut, det är ju nästan det som är roligast men då ska det finnas någonting intressant att fota också.



men om man dessutom har många ideer så vore det på något sätt kul att få göra dem, if you know what i mean.

2008-08-21 @ 14:12:13
Postat av: Anonym

aaahhh i know what u mean girl;)

2008-08-21 @ 14:54:57
Postat av: emelie

jag förstår precis vad du menar! idéerna sprudlar men ofta är jag för "feg" eller okunnig för att genomföra dem... tyvärr. men spontana bilder fungerar det också... även om man nog behöver foto under lite mer organiserade former ibland för att utvecklas.

2008-08-21 @ 15:58:19
URL: http://whirl.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0